1700 km verder en heel veel sneeuw - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Ilse Haar - WaarBenJij.nu 1700 km verder en heel veel sneeuw - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Ilse Haar - WaarBenJij.nu

1700 km verder en heel veel sneeuw

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

12 Januari 2011 | Zweden, Sundsvall

Gisteren was het dan eindelijk zover, na en welbewogen afscheids weekend vertrok ik eindelijk met Welmoed richting het mooie Zweden. De vlucht ging voorspoedig, al hadden ze bij Ryanair wel wat moeite met de 5 kilo overgewicht van mijn koffer. Toen we eenmaal in Stockholm Skavsta geland waren, hadden we beide honger en zijn we maar eerst een broodje gaan eten!

Eenmaal uitgegeten moesten we vanuit Stockholm Skavsta nog ruim een uur met de bus richting Stockholm city. Doordat het ondertussen al 18.30 was, bleven we de eerste nacht in Stockholm. Hotel Tegnérlunden, een aanrader voor als je een keer in Stockholm city bent;) We werden afgezet bij het centraal station van Stockholm, waarna we vervolgens nog tien minuten moesten lopen naar het hotel. Dit zorgde voor lachwekkende momenten en knalrode hoofden. Want in Zweden strooien ze geen zout maar steentjes waardoor het HEEL erg zwaar was om met onze koffers, onze backpack tassen en onze handbagage bij het hotel te komen. Tien minuten lopen werden er dus ook 20!

Vanmorgen gingen we na een heerlijk ontbijt richting het centraal station om daar de trein richting Sundsvall te nemen. Waarna we na een treinreis van bijna 3,5 uur opgehaald werden door onze mentor students: Shrayanth en Chiran. Twee jongens uit India die ons wegwijs hebben gemaakt in Sundsvall.

In Sundsvall ligt veel sneeuw, heel veel sneeuw! De kou viel vandaag nog mee, morgen wordt het -15! Mijn kamer is wel oké, alleen erg kaal. Waardoor ik me bij binnenkomst niet erg op mijn gemak voelde maar dat is na het installeren van mijn spullen wel wat beter geworden. Ik heb twee huisgenoten Marina uit Rusland en Ahmed uit Pakistan. Ze zijn wel aardig, al mag ik geen varkensvlees bakken in de pannen omdat één van hen Moslims is. Morgen dus maar even een nieuwe pan kopen, want als dochter van… moet er ook tijdens deze 5 maanden vlees gegeten worden.;)

Vanavond hebben Welmoed en ik nog even bij elkaar gezeten en gezellig gekletst met Welmoed’s Italiaanse huisgenoot; Diego! Een aardige jongen! Nu is het tijd om naar bed te gaan. Morgen gaan Welmoed en ik richting de IKEA om keukengerei te kopen en onze kamer wat op te vrolijken.

Sov gott,
Ilse

• 11 Januari 2011 - 23:17

Kayleigh:

Jij bent ook eindelijk op je bestemming aangekomen! Heel veel plezier en geniet ervan.

• 12 Januari 2011 - 02:54

Stephanie:

Ilse! Top dat je op je bestemming aangekomen bent, hoe is de eerste indruk van de omgeving en alles? Lekker koud dus? En wanneer begint school? Ik ben benieuwd naar al je verhalen! Dikke kus, Steph

• 12 Januari 2011 - 07:16

Pie:

Ha lieve ilse!

Wat een leuk verhaal! Wat fijn om te lezen dat de reis goed is verlopen en dat je op plaats van bestemming bent! :) Aan de foto's te zien, vermaak je je al! Doe welmoed de groetjes!;)

Ik moest zó lachen om je 'pan- verhaal', haha!

Geniet er van schattie, ik kan niet wachten tot je volgende verhaal! ;)
    DIKKEKUS PIE!

• 12 Januari 2011 - 07:17

Pie:

ps: het duurt nog maar 153 dagen! :P

• 12 Januari 2011 - 11:46

Lotte:

Wat zien die Indiaase mentor students er oud uit :P

Leuk om te lezen hoe het jou en Welmoed vergaat! Have fun daar ;)

Groetjes,
    Lotte

• 12 Januari 2011 - 15:57

Leonie:

Heel mooi!;D

Leuk om te lezen wat je de eerste dagen beleeft hebt! Ik hoop dat je een te gekke tijd zult beleven! Geniet ervan en we skypen!

X Leonie

• 12 Januari 2011 - 16:12

Marieke:

ILSE :D

FIJN FIJN om wat van je te horen!:D
    En t ziet er allemaal al leuk uit! Enne wat een multiculturele boel daar! Pakistan, italie, india, interesant :D

Nou goood luck en hou je warm!

• 12 Januari 2011 - 16:36

Kim:

Ehj Lieve Ils!
    Wat leuk om je verhalen te lezen :D super mooi dat het allemaal goed is gegaan met reizen etc! Fijn... :) Zet er zoveel mogelijk verhalen op, erg leuk om te lezen! :D:D
    Spreek je snel!

Liefs, Kim

• 13 Januari 2011 - 08:26

Flo:

Hi ilskie!!

Fijn dat je over bent, moest wel vaak aan je denken maandags..
    Maar fijn dat je je al gesettled hebt tussen alle zweden en indiers etc haha de eerste foto's zien er gaaf uit!

Heb je btw al nieuw nummer?

xxxx flo

• 13 Januari 2011 - 11:02

Serena :

Heeey Lieve Ils :D!!
    Hoe gaat iee??? Klinkt goed, en heeel koud! hahaha!! Hopelijk is je kamer nu een beetje opgefleurt met spulletjes van de ikea en kun je een beetje ACCLIMATISEREN :D!!!
    Hier alles ok, geen bijzonderheden! Gisteren wezen snowboarden en vandaag heeel druk met school bezig! Spreek je snel! Miss you!!
    xx Sereen

• 13 Januari 2011 - 13:31

Sabine:

Ilss! mooi dat je heel over bent gekomen in Zweden!.. Leuk om je verhalen te lezen!:) En is hier eindelijk de sneeuw weg zit je daar weer in een berg sneeuw!

Veel plezier nog!! XXX

• 13 Januari 2011 - 16:49

Sanne:

Ilse!

Wat fijn dat je bent overgekomen.. Hoop dat je kamertje al iets meer als je eigen huisje voelt, dat went wel :) Haha heb je je huisgenoot inmiddels aan verteld dat jij de dochter van.. bent?

Heel veel liefs! xxx

• 13 Januari 2011 - 21:25

Hubert:

kiiiijjjkk!! Ilse is nog niet eens goed en wel geinstalleerd en ze heeft al vrinden van over de hele wereld!! Wij konden wel familie zijn...;)
    Goed bezig moattie!! Enjoy!

• 14 Januari 2011 - 11:46

Leonie:

Hee Illls!
    Leuk om wat van je te horen en dat alles goed is gegaan met de reis! :)

Wanneer moet je naar school?

We skypen deze dagen wel een keer!
    Ik spreek je!

Veel plezier! :D

• 22 Januari 2011 - 19:51

Annie Ter Haar:

Hallo Ilse
    Ik zie veel sneeuw, en lekker koud. Hier is het 0 graden, en geen sneeuw.

Ilse geniet van de prachtige natuur daar, en van je schoolvrienden en vriendinnen internationaal.

Groetjes Tante Annie